Senior researchers

Dra. Laura Rojas de Francisco

Personal Information

Address: Centre d’Estudis i de Recerca en Humanitats  Universitat Autònoma de Barcelona.Campus de Bellaterra.  Edifici B – Despatx B1- 119 .  Bellaterra, Cerdanyola del Vallès. CP 08193 SPAIN

Contact Phone: 935813152 Fax: 935812001 E mail: laura.rojas@cerhum.es

Areas of Research

Communication Studies; Information, Communication and Society; Qualitative Research; Leisure research, Digital Cultures, Education and pedagogy.

Education

Phd Student in Humanities Doctorate. Production and Consum of Culture.

Master in Communition and Education. Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona, 2006 – 2008.

Education with emphasis in Pedagogy. Universidad Mariana. Colombia, 2004 -2005.

Postgrau en Gerència de Màrqueting. Universidad deLa Salle. Colombia.1996.

Comunicación Social con énfasis en Publicidad. Pontificia Universidad Javeriana. Colombia. 1994 .

Seminars and other events

Feb 25, 2013: SAIC- Exprés: AQUAD 7. Universidad Autónoma de Barcelona
Mar 28, 2013: The Rigour and Art of Interpretive Writing – Atlas.ti Training Online. University of Alberta – International Institute for Qualitative Studies.
Oct – Dec, 2013. Innovation in Digital Culture Research Workshops. International at Home, LaCaixa seminars.Organizado por IN3-UOC y Mediaccions Research Group.
Nov 27, 2013: Training Workshop for PhD students – Methods in Migration, Media and Intercultural Dialogue Research. CIDOB – United Nations University. Barcelona.
Feb – Mar, 2014. Media Anthropology Network E-seminarsEASA Media Anthropology Network.

Academic Employment

Teacher in Communication and Journalism Program. Social Sciences Faculty. Universidad Mariana. Pasto Colombia. 2001 -2005.

Research Grants

AGAUR FI Scholarship. 2011/2012

Publications and Conference Presentations

López Sintas, Rojas de Francisco, García – Álvarez (2013) El Ocio usando tecnologías digitales: Efectos y transformaciones. Foro Ociogune junio 11 y 12, Universidad de Deusto, Bilbao. 
Sanandrés & Rojas de Francisco (2013) Eurovision Fans and Youtube Followers.International and Intercultural Communication section  ECREA Conference. November 6 to 8. Autonomous University of Barcelona. Barcelona.

López, J., Rojas, L, García, E., (2012) The Nature of Leisure revisited: The Digital Leisure Interpretation. Journal of Leisure Research. Forthcoming.

López, J., García, E., Rojas, L (2012) The Nature of Leisure revisited: The Digital Leisure Interpretation. XII World Leisure Congress.  Sptember 30 – October 3. Rimini, Italy.

López, J., García, E., Rojas, L (2011)  The production of meanings in Heterotopic Spaces dedicated to digital leisure. 3rd Workshop Digital Culture: Innovative Practices and Critical Theories the European Communication Research and Education Association. Barcelona, November 24 -25.

Rojas, L. (2010). La conformación de espacios heterotópicos en el ocio digital: El desafío del Significado.Tesina de Master. Centre d’Estudis i de Recerca d’Humanitats. UAB.

Pérez Tornero et al. (2010) Trends of media literacy in europe: between digital Competence and critical understanding. IAMCR Proceedings Braga, Portugal. Pg 345- 359

García, López Sintas y Rojas. (2010) El Ocio digital como ocio serio. En Lazanao, Idurre, y Doistua, (eds.) Ocio y valores: un horizonte de cambio, choque e Innovación, pp 180 – Vol 39. Bilbao:  Universidad de Deusto.

Rojas, L. (2010). El uso de espacios digitales:  Factor para la competencia digital. Memorias del Media Literacy an digital Culture Congress. Sevilla. Seville, Spain.

Materials Didàctics del Espai Inicia´t a Internet del Programa de Formació de TIC´S Cibernàrium. 2007- 2009.  Barcelona. Spain

European Commission. (2009) Media Literacy Assesment Indicators for Europe, Gabinete de comunicación y educación. Student Researcher  . http://ec.europa.eu/avpolicy/media_literacy

European Commission. (2007) Current trends and approaches to media literacy in Europe, Gabinet de comunicació i educació Col·laboració de recerca. http://ec.europa.eu/avpolicy/media_literacy

Perspectivas Laborales de los comunicadores sociales en la región sur occidente de Colombia. Metodología Mixta (análisis Estadístico y Participativo) Unimar, 2001, Colombia.

Factores Limitantes y Favorecedores parala Empresanariñense. Metodología Analítica. Cuantificación de Factores por estadística Comparativa. Unimar 2002, Colombia.

Incidencia de factores Gramaticales y de Pronunciación en el aprendizaje del Inglés. Metodología Mixta (análisis estadístico y estudios de caso) Unimar 2003, Colombia.

Estudio de Modos y Medios de Nariño aplicados a las campañas del Instituto Departamental de Salud. Unimar – IDSN 2005. Colombia.

Proyecto de Trabajo de Grado de Comunicación Social: El diseño gráfico como herramienta de enseñanza. Pontificia Universidad Javeriana. 1994. Bogotà Colombia.

Work in Progress and Working Papers

López- Sintas, Rojas de Francisco, García- Álvarez. Digital Leisure at Home: Doing the same things differently.

López- Sintas, Rojas de Francisco, García- Álvarez. Social Interaction in the Digital Age: A leisure Perspective.

Aliaga-Isla, R., Rojas de Francisco, L., López- Sintas, Grahraman, A. (2014) Changes in the PhD Education Policy in Spain: an Institutional Approach.

Academic Events Organization

Logistic Comittee: Media Literacy an digital Culture Congress. Sevilla. Seville, Spain. 24705/2010 – 25/05/2010. Univ. de Sevilla.

Communications and logistic comitee: Encuentro Internacional de Semilleros de Investigación, Red ColSI, red de semilleros de investigación. Colombia. 11/11/2005 – 13/11/2005. Universidad Mariana.

 

Personal Information

Address: Centre d’Estudis i de Recerca en Humanitats  Universitat Autònoma de Barcelona.Campus de Bellaterra.  Edifici B – Despatx B1- 119 .  Bellaterra, Cerdanyola del Vallès. CP 08193 SPAIN

Contact Phone: 935813152 Fax: 935812001 movile: 611237977 E mail: laura.rojas@cerhum.es

Areas of Research

Communication Studies; Information, Communication and Society; Qualitative Research; Leisure research, Digital Cultures.

Education

Phd Student in Humanities Doctorate. Production and Consum of Culture.

Master in Communition and Education. Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona, 2006 – 2008.

Education with emphasis in Pedagogy. Universidad Mariana. Colombia, 2004 -2005.

Postgrade in Marketing management. Universidad de La Salle. Colombia.1996.

Social communication – Advertising emphasys. Pontificia Universidad Javeriana. Colombia. 1994 .

Other educative and Training activities

Academic Employment

Teaching and practice coordination at Gabinete de Comunicación y Educación- UAB. Master de Comunicación y Educción. 2007 – 2010

Teacher in Communication and Journalism Program. Social Sciences Faculty. Universidad Mariana. Pasto Colombia. 2001 -2005.

Awards and Research Grants

AGAUR FI Scholarship. 2011/2012

Publications and Conference Presentations

López- Sintas, García, Rojas de Francisco (2013) La producción audiovisual iberoamericana y europea: Los retos de la política cultural para fomentar el desarrollo de la producción local en mercados abiertos. en Aníbal Orué Pozzo et al (eds) pp. 227 – 250. La Crujía, Buenos Aires.

López, J., Rojas, L, García, E.  (2013) El ocio usando tecnologías digitales: Impacto y transformaciones. En Lazanao, Idurre, y Doistua, (eds.) Aportaciones del ocio a lo largo de la vida, pp 180 – Vol 42. Bilbao:  Universidad de Deusto.

López, J., García, E., Rojas, L (2012) The Nature of Leisure revisited: The Digital Leisure Interpretation. XII World Leisure Congress.  Sptember 30 – October 3. Rimini, Italy.

López, J., García, E., Rojas, L (2011)  The production of meanings in Heterotopic Spaces dedicated to digital leisure. 3rd Workshop Digital Culture: Innovative Practices and Critical Theories the European Communication Research and Education Association. Barcelona, November 24 -25.

Rojas, L. (2010). La conformación de espacios heterotópicos en el ocio digital: El desafío del Significado.Tesina de Master. Centre d’Estudis i de Recerca d’Humanitats. UAB.

Pérez Tornero et al. (2010) Trends of media literacy in europe: between digital Competence and critical understanding. IAMCR Proceedings Braga, Portugal. Pg 345- 359

García, López Sintas y Rojas. (2010) El Ocio digital como ocio serio. En Lazanao, Idurre, y Doistua, (eds.) Ocio y valores: un horizonte de cambio, choque e Innovación, pp 180 – Vol 39. Bilbao:  Universidad de Deusto.

Rojas, L. (2010). El uso de espacios digitales:  Factor para la competencia digital. Memorias del Media Literacy an digital Culture Congress. Sevilla. Seville, Spain.

Materials Didàctics del Espai Inicia´t a Internet del Programa de Formació de TIC´S Cibernàrium. 2007- 2009.  Barcelona. Spain

European Commission. (2009) Media Literacy Assesment Indicators for Europe, Gabinete de comunicación y educación. Student Researcher  . http://ec.europa.eu/avpolicy/media_literacy

European Commission. (2007) Current trends and approaches to media literacy in Europe, Gabinet de comunicació i educació Col·laboració de recerca. http://ec.europa.eu/avpolicy/media_literacy

Factores Limitantes y Favorecedores parala Empresa Nariñense. Metodología Analítica. Cuantificación de Factores por estadística Comparativa. Unimar 2002, Colombia.

Estudio de Modos y Medios de Nariño aplicados a las campañas del Instituto Departamental de Salud. Unimar – IDSN 2005. Colombia.

Incidencia de factores Gramaticales y de Pronunciación en el aprendizaje del Inglés. Metodología Mixta (análisis estadístico y estudios de caso) Unimar 2003, Colombia.

Perspectivas Laborales de los comunicadores sociales en la región sur occidente de Colombia. Metodología Mixta (análisis Estadístico y Participativo) Unimar, 2001, Colombia.

Proyecto de Trabajo de Grado de Comunicación Social: El diseño gráfico como herramienta de enseñanza. Pontificia Universidad Javeriana. 1994. Bogotà Colombia.

Work in Progress and Working Papers

López, Rojas, García. (2012) THE NATURE OF LEISURE REVISITED: THE DIGITAL LEISURE INTERPRETATION. Accepted.

López, Rojas, García. (2012) Digital Leisure at Home: the changin nature of home leisure and familiy interdependence.

López, Rojas, García. (2013) Home-based digital leisure at home: doing the same things differently. In Review.

López, Rojas, García. (2014) Social Interaction in the digital age.

Academic Events Organization

Logistic Comittee: Media Literacy an digital Culture Congress. Sevilla. Seville, Spain. 24705/2010 – 25/05/2010. Univ. de Sevilla.

Communications and logistic comitee: Encuentro Internacional de Semilleros de Investigación, Red ColSI, red de semilleros de investigación. Colombia. 11/11/2005 – 13/11/2005. Universidad Mariana.

 

Personal Information

Address: Centre d’Estudis i de Recerca en Humanitats  Universitat Autònoma de Barcelona.Campus de Bellaterra.  Edifici B – Despatx B1- 119 .  Bellaterra, Cerdanyola del Vallès. CP 08193 SPAIN

Contact Phone: 935813152 Fax: 935812001 E mail: laura.rojas@cerhum.es

Areas of Research

Communication Studies; Information, Communication and Society; Qualitative Research; Leisure research, Digital Cultures.

Education

Phd Student in Humanities Doctorate. Production and Consum of Culture.

Master in Communition and Education. Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona, 2006 – 2008.

Education with emphasis in Pedagogy. Universidad Mariana. Colombia, 2004 -2005.

Postgrau en Gerència de Màrqueting. Universidad deLa Salle. Colombia.1996.

Comunicación Social con énfasis en Publicidad. Pontificia Universidad Javeriana. Colombia. 1994 .

Academic Employment

Teacher in Communication and Journalism Program. Social Sciences Faculty. Universidad Mariana. Pasto Colombia. 2001 -2005.

Awards and Research Grants

AGAUR FI Scholarship. 2011/2012

Publications and Conference Presentations

López, J., García, E., Rojas, L (2012) The Nature of Leisure revisited: The Digital Leisure Interpretation. XII World Leisure Congress.  Sptember 30 – October 3. Rimini, Italy.

López, J., García, E., Rojas, L (2011)  The production of meanings in Heterotopic Spaces dedicated to digital leisure. 3rd Workshop Digital Culture: Innovative Practices and Critical Theories the European Communication Research and Education Association. Barcelona, November 24 -25.

Rojas, L. (2010). La conformación de espacios heterotópicos en el ocio digital: El desafío del Significado.Tesina de Master. Centre d’Estudis i de Recerca d’Humanitats. UAB.

Pérez Tornero et al. (2010) Trends of media literacy in europe: between digital Competence and critical understanding. IAMCR Proceedings Braga, Portugal. Pg 345- 359

García, López Sintas y Rojas. (2010) El Ocio digital como ocio serio. En Lazanao, Idurre, y Doistua, (eds.) Ocio y valores: un horizonte de cambio, choque e Innovación, pp 180 – Vol 39. Bilbao:  Universidad de Deusto.

Rojas, L. (2010). El uso de espacios digitales:  Factor para la competencia digital. Memorias del Media Literacy an digital Culture Congress. Sevilla. Seville, Spain.

Materials Didàctics del Espai Inicia´t a Internet del Programa de Formació de TIC´S Cibernàrium. 2007- 2009.  Barcelona. Spain

European Commission. (2009) Media Literacy Assesment Indicators for Europe, Gabinete de comunicación y educación. Student Researcher  . http://ec.europa.eu/avpolicy/media_literacy

European Commission. (2007) Current trends and approaches to media literacy in Europe, Gabinet de comunicació i educació Col·laboració de recerca. http://ec.europa.eu/avpolicy/media_literacy

Perspectivas Laborales de los comunicadores sociales en la región sur occidente de Colombia. Metodología Mixta (análisis Estadístico y Participativo) Unimar, 2001, Colombia.

Factores Limitantes y Favorecedores parala Empresanariñense. Metodología Analítica. Cuantificación de Factores por estadística Comparativa. Unimar 2002, Colombia.

Incidencia de factores Gramaticales y de Pronunciación en el aprendizaje del Inglés. Metodología Mixta (análisis estadístico y estudios de caso) Unimar 2003, Colombia.

Estudio de Modos y Medios de Nariño aplicados a las campañas del Instituto Departamental de Salud. Unimar – IDSN 2005. Colombia.

Proyecto de Trabajo de Grado de Comunicación Social: El diseño gráfico como herramienta de enseñanza. Pontificia Universidad Javeriana. 1994. Bogotà Colombia.

Work in Progress and Working Papers

López, Rojas, García. (2014) THE NATURE OF LEISURE REVISITED: THE DIGITAL LEISURE INTERPRETATION. Journal of Leisure Research. Forthcoming.

López, Rojas, García. (2012) Digital Leisure at Home: the changin nature of home leisure and familiy interdependence.

Academic Events Organization

Logistic Comittee: Media Literacy an digital Culture Congress. Sevilla. Seville, Spain. 24705/2010 – 25/05/2010. Univ. de Sevilla.

Communications and logistic comitee: Encuentro Internacional de Semilleros de Investigación, Red ColSI, red de semilleros de investigación. Colombia. 11/11/2005 – 13/11/2005. Universidad Mariana.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s