Senior researchers

Dr. Jordi López Sintas (IP)

Personal Information

Address: 

Universitat Autònoma de Barcelona

Facultat d’Economia i Empresa

Department d’empresa,

Edifici B – Campus de Bellaterra

08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), Barcelona, SPAIN

Contact:

Phone: (34) 93 581 2270Fax:     (34) 93 581 2555

E-mail: jordi.lopez@uab.es

Webpage: http://consumo.cerhum.es

Birth Date: November 17th, 1959

Citizenship: Spain

Areas of Research

 

Consumer Research; Sociology of consumption; Qualitative Research; Information, Communication and Society

 

Education

 

Ph.D. Business Economics, Universitat de Barcelona, 1994

Msc. Business Economics, Universitat Autònoma de Barcelona, 1985-1987

B.A. Business Studies, Universitat Barcelona, 1982-1985

 

Academic Employment

 

Senior lecturer (profesor titular de universidad), Universitat Autònoma de Barcelona, 1998-present

Assistant Professor (profesor ayudante),  Universitat Autònoma de Barcelona, 1995/1998

Visiting Professor, Erasmus University, 1994/1995

Assistant Professor, Universitat Autònoma de Barcelona, 1990-1994

 

Awards and Research Grants

Direcció General de Recerca, Generalitat de Catalunya: 2014-SGR-502- (2014-16).  Consumption, Markets and Culture. Principal Researcher: Jordi López-Sintas

Minsterio de Educación y Ciencia, ECO2011-29558-C02-01 Culture, Leisure and Digital Technologies: Interpretation of social practices (Cultura, Ocio y Tecnologias digitales: Interpretacion de la interdependencia de las practicas sociales). Principal Researcher: Jordi López-Sintas

Direcció General de Recerca, Generalitat de Catalunya: SGR-2009-411- (2010-2014).  Consumption, Markets and Culture. Principal Researcher: Jordi López-Sintas

ANECA: Acreditation needed to be contracted as University full Professor in Spanish Universities (acreditación de Catedrátio de Universidad), April 2009

Tercer Tramo de Investigación CNEAI (Social Sciences) (Sesenios de investigación), Ministerio de Educación y Ciencia (2009-2014) June 2015

Minsterio de Educación y Ciencia, ECO2008-04101 Consumption and the Markets of Culture in Contemporary Digital Context. Principal Researcher: Jordi López-Sintas

AQU-Catalunya: Acreditation needed to be contracted as University full Professor  in Catalan Universities (Acreditación de investigación avanzada para la contratación como Catedrático laboral), October 2008,  (Full professor).

Ministerio de Educación y Ciencia, ECO-2008-00419-E/ECON, Iberacual Conference (Principal Researcher: Ercilia García Álvarez)

AGAUR award of date 17/04. Humanities Doctoral Programme: The production and consumption of culture (Principal researcher, Daniel Rico Camps). 17/04/2006-16/04/2007.

Ministerio de Ciencia y Tecnología, BEC2003-04462  The consumption of culture in Spain. (2003-2006) Principal Researcher: Jordi López-Sintas

Primer Tramo de Investigación CNEAI (Economics), Ministerio de Educación y Ciencia (1998-2003)

Research award: Best Unpublished Research Paper Award ($2000) (Authored jointly with Ercilia García-Álvarez). Title: Values and Successors: A Funder’s Legacy of Different Psychosocial and Business Blends Institution: Family Firm Institute (Boston, USA) Conference: FFI conference, 2001, 11 October 2001, London Metropole Hotel.

Research award: Best Research Paper (Authored jointly with Ercilia García-Álvarez). Title: Tradition or Entrepreneurship in Family Business: Is That the Question? Institution: Family Business Network (Lausanne, Switzerland) Conference: 11th Annual World Conference. Place/Date: 14 September 2000, London.

Dirección General de Enseñanza Superior e Investigación Científica  PB95-0616 (1996-1999). Corporate strategy and competitiveness . (Principal resercher: Genescà Garrigosa, Enric).

Dirección General de Investigación Científica y Técnica (DGICYT) PB91-0510 (1992-1995). The concept and determinants of competitiveness at the microeconomic level. (Principal researcher:  Salas Fumás, Vicente)

Publications in Refereed Journals

Cuenca, M., López-Sintas, J., & García-Álvarez, E. (2015). The Opera Experience: Performing a Vibrato with the Audience. International Review of Social Research, 5(2), 141–151. http://doi.org/10.1515/irsr-2015-0013

López-Sintas, J., Rojas de Francisco, L., & García-Álvarez, E. (2015). The Nature of Leisure Revisited: An Interpretation of Digital Leisure. Journal of Leisure Research,47(1), 79–101.

López-Sintas, J; Cebollada, Àngel; Filimon, Nela; Ghahraman, Abaghan (2014) Music Access patterns; A social interpretation. Poetics, 46, 56-74.

López, Jordi; Cebollada, Àngel; García, Álvarez (2014); Cultural i oci de la joventut catalana en un context de crisi. Àmbits. Revista del Col.legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya.

López Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Pérez Rubiales, Elena (2014). Art museum visitors: interaction strategies for sharing experiences. Museum Management and Curatorship. 29(3):241-259..

López-Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Pérez-Rubiales, Elena (2012). The unforgettable aesthetic experience: The relationship between the originality of artworks and local culture. Poetics, 40(4), 337–358. PDF. (primer cuarto de la clasificación JCR-sociología)

López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina, García Álvarez, Ercilia (2012), Access to recorded music: Interpreting a contemporary system of social exchanges, Acta Sociologica, 55(2), 179-194. PDF. (SSCI; 2010 ranking: 31/114 en sociología))

López-Sintas, J.; Filimon, N. & García Álvarez, M.E. (2012) A social theory of internet uses based on consumption sale and linkage needs. Social Science Computer Review, 30(1), 108-129. DOI 10.1177/0894439310390611  (SSCI; 2010 ranking: 27/84 in Social Sciences, Interdisciplinary).

López-Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Samper-Martínez, Alexandra (2012). Retos y tendencias del ocio digital: Transformación de dimensiones, experiencias y modelos empresariales. Arbor, 188(754, marzo-abril), 381-393. PDF. (Revistas indexada en ISI)

García Álvarez, Ercilia y Jordi López Sintas (2012)  Ciencia abierta, e-ciencia, y nuevas tecnologías: Desafíos y antiguos problemas en la investigación cualitativa en las ciencias sociales. Intangible Capital, 8(3), 492-519. (indexed in Scopus and InRecs)

Filimon, N, López-Sintas, J. & Padró-Reig, Carlos (2011) A test of Rosen’s and Adler’s theories of superstars. Journal of Cultural Economics, en prensa. (Indexed in JCR social sciences)

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Constantima.(2009).A contextual theory of accessing music: Consumer behavior and ethical arguments. Consumptiom, Markets and Culture.12.(3).234-264. (Taylor & Francis group) (Indexed in JCR social sciences)

López, J.; García, E.; Filimon, N..(2008).Scale and periodicites of consuming recorded music: Reconciling Bourdieu’s theory of taste with facts. The Sociological Review.56.( 1).78- 101. (Indexed in JCR social sciences 2008,  impact factor 0.764, 2nd quartile)

García-Álvarez, E.; Filimon, N.; López-Sintas, J..(2007).Reliable entertainment: Spanish consumers’ preferences regarding a film’s country of origin. International Journal of non Profit and Voluntary Sector Marketing, 12.(3). 217-229. (Wiley Publishers)

García, E.; Katz-Gerro, T.; López, J..(2007).Deconstructing cultural omnivorousness 1982-2002: Insights for Americans’ musical preferences. Social Forces.86.( 2).417- 443. (JCR social science 2008, impact factor 2.080)

López, J.; García, M. E..(2006).Patterns of Audio-visual consumption: The reflection of objective divisions in class structure. European Sociological Review.22.(4).397-411. (JCRsocial science 2008, impact factor 0.816)

López Sintas, Jordi ; Katz-Gerro, Tally.(2005).From exclusive to inclusive elitists and further: Twenty years of omnivorousness and cultural diversity in arts participation in the USA. Poetics.33.(5-6).299-319. (JCR social science 2008, impact factor 0.821)

López-Sintas, J.; García-Álvarez, E.(2005).Four characters on stage playing three games: performing arts consumption in Spain. Journal of Business Research.10.(58).1446-1455. (JCR social science 2008, impact factor 0.943)

López-Sintas, J.; García-Álvarez, E..(2004).Omnivore versus univore consumption and its symbolic properties: Evidence from Spaniards’ performing. Poetics.32, 463-483. (JCRsocial science 2008, impact factor 0.821)

García, E.; López, J.; Saldaña, P..(2002).Socialization Patterns of Successors in First to Second-Generation Family Business. Family Business Review.15.(4).189-203. (JCR social science 2008, impact factor 1.357)

López, J.; García, E..(2002).Omnivores Show Up Again: The segmentation of Cultural Consumers in the Spanish Social Space. European Sociological Review.18.(3).353-368. (JCRsocial science 2008, impact factor 0.816)

García, E.; López, J..(2002).Contingecy Table: A Two-Way Bridge Between Qualitative and Quantitative Methods. Field Methods.14.(3).270-287. (JCR social science 2008, impact factor 1.400)

López, J.; García, E..(2002).The Consumption of Cultural Products: An Analysis of the Spanish Social Space. Journal of Cultural Economics. 26.(2).115-138. (JCR social science 2009, impact factor to be released)

García, E.; López, J..(2001).Taxonomy of founders based on values: the root of family business heterogeneity .Family Business Review.14.(3).209-230. (JCR social science 2008, impact factor 1.357)

López, J.; Martínez, E..(1999).The Innovative Behavior of Spanish Enterprises and Its Impact on Salaries. Small Business Economics.13.(4).287-302. (JCR social science 2008, impact factor 1.415)

Other Publications in Journals

Cisneros-Puebla, César A.; Faux, Robert; Moran-Ellis, Jo; García-Álvarez, Ercilia & López-Sintas, Jordi (2009). Introducción: Cultivando los aspectos culturales al hacer investigación [31 párrafos]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 10(2), Art. 19, http://nbnresolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0902192.

López-Sintas, J.; García-Álvarez, Ercili; Filimon, Nela.(2007).Omnívoros en las preferencias pero también en los medios: el consumo de música grabada de los españoles. Colección Documentos de Estudios de Ocio.32.131-153.

López Sintas, J.; García Álvarez, M. E.; Filimon, N..(2006).Omnívoros también en los medios: el consumo de música grabada en España. Anuario ININCO.18.( 1).119-150. (indexed in CARHUS+)

Padrós Reig, C.; López Sintas, J..(2005).Reflexions entorn la política catalana de foment de l’oferta cinematogràfica en llengua catalana. Llengua i Dret. (43).145-178. (indexed in InRecJ)

García Álvarez, María Ercilia; López Sintas, Jordi.(2003).Valores para emprender o valores para continuar: el legado del fundador a la siguiente generación familiar.Iniciativa Emprendedora.39.( ).29-41.

López, J.; García, E..(1999).The Hard Path to Competitiveness: The Organizational Fittedness of Spanish Textile Leaders .M@n@gement. 2.(2).1-26.

García, E.; López, J..(1998).Be Smart! Focus Your Strategy In a dynamic Market: The Experience of the Spanish Textile Leaders. Business Research Yearbook.5.().561-565.

García, E.; López, J..(1997).The Hard Path to Competitiveness: Organizational Learning of the Textile and Clothing Leaders in Spain. Business Research Yearbook.4.().9-99.

López , J..(1996).Los determinantes transversales de la competitividad en la industrial textil-confección. Actas de las XII Jornadas de Economia Industrial.

Lopez Sintas, J..(1996).Los recursos intangibles en la competitividad de las empresas: Un análisis desde la Teoría de los Recursos. Economía industrial. .(307).25-35.

Grifell-Tatjé, E.; López Sintas, J..(1995). Total factor productivity: technical efficiency, bias and technical change in the European textile clothing industry, 1980-1989. Management Report Series Nº210. Rotterdam School of Management. Erasmus Institute for Advanced Sudies in Management..0.(1).1-30.

Monserrat Jaume, M.; López Sintas, J.(1992).La ayuda institucional a coop. de trabajo asociado y sociedades anónimas laborales. Boletín ICE económico.0.(2341).3108-3115. (indexed in InRECs)

Other publications in books

López-Sintas, J., García-Álvarez, & Hernández-López, A. (2015). La moralidad de los intercambios sociales y económicos para acceder a la música: Una teoría de los procesos sociales. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 341–386). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J. (2015). Discusión y conclusiones: Una sociedad en trasnformación. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 387–401). Barcelona: OmniaScience.
García-Álvarez, E., Samper-Martinez, A., & López-Sintas, J. (2015). La experiencia cocreativa en los juegos sociales en Internet: Del compromiso a la pédida en la reconfiguración del modelo de negocio. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 253–278). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Hernández-López, A. (2015). Una montaña rusa de emociones: Un estudio fenomenológico de la experiencia mágica de ver películas cinematográficas. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 313–340). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Hernández-López, A. (2015). Dentro y fuera de la vida ordinaria gracias a la experiencia de ver películas cinematográficas: Una comparación de dos espacios como marcos interpretativos. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 279–312). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., Rojas de Francisco, L., & García-Álvarez. (2015). Ocio digital en casa: Transformación del ocio. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 219–252). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., Cuenca, M., & García-Álvarez. (2015). La construcción social del disfrute de la ópera: Condiciones, extrategias y experiencias. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 187–218). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Pérez Rubiales. (2015). La experiencia estética inolvidable: La relación entre la originalidad de las obras de arte y la cultura local. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 141–186). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Pérez Rubiales. (2015). La experiencia de visitar museos: Estrategias sociales para comopartir la experiencia. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 105–140). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., Rojas de Francisco, & García-Álvarez. (2015). Revisión del concepto de ocio:  Una interpretación desde el ocio digital. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 55–104). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J. (2015). La construcción social de la experiencia de ocio cultural: Metodologías cualitativas para investigarla. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 19–54). Barcelona: OmniaScience.
López Sintas, J. (2015). Access to cultural expressions and incentives to creativity: Arguments, evidence and implications. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 11-40: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López Sintas, J., García-Álvarez, & Sánchez-Bergara, S. (2015). The Social construcción of Music Markets: Copyright and Technology in the Digital Age. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 101-122: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López Sintas, J., Cebollada, À., Filimon, N., & Ghahraman, A. (2015). Music Access Patterns: A Social Interpretation  Based on Consumption Volume and Linkage Needs. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 161-208: OmniaScience. Retrieved from
http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López Sintas, J. (2015). Law and economics of culture markets. Perspectives on incentives, selection, production and marketing. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 209-230: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
García-Álvarez, López Sintas, J., & Zerva, S. (2015). A Contextual Theory of Accessing Music: Consumer behavior and Ethical Arguments. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 123-160: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López-Gonzalez, J. (2015). From the adulated author to the powerful modern publisher. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 41-58: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
Padrós-Reig, C. (2015). The current Spanish intellectualproperty regime: The missing government syndrome=?. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 59-100: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305

López-Sintas, J., Rojas de Francisco, L., & García-Álvarez, E. (2014). El ocio usando tecnologías digitales: Impacto y transformaciones. In Cristina Ortega Nuere & F. Bayón (Eds.), El-papel-del-ocio-en-la-construcción-social-del-joven (pp. 123–138). Bilbao: Publicaciones de la Universidad de Deusto.

López, Jordi; Cebollada, Àngel & García, Ercilia (2013). Cultura i oci: Les activitats de lleure de les persones joves. En Serracant, P. (coord). 2013. Enquesta a la joventut de Catalunya 2012. Volum 2. Les diferents vivències de la joventut, pp. 53-82.

Katz-Gerro, Tally & López Sintas, Jordi (2013). The breadth of Europeans’ musical tastes: Disentangling individual and country effects. En Jared A. Jawarski (ed.) Advances in Sociology Research. vol. 14, 97-122. Nova Publishers. Open access:  https://www.novapublishers.com/catalog/product_info.php?products_id=47135.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi;Sanchez-Bergara,Sheila (2013), Nessun paradiso per la pirateria digitale.Pressione internazionale, conflitto di interesse e nuovo quadro normativo in Spagna. En en Braga, R y Caruso, G. (eds) Piracy Effect. Norme, pratiche e casi di studio”,(http://www.cinergie.it/?p=2690)

López-Sintas, J.; García Álvarez, Ercilia; Rojas de Francisco, Laura Isabel (2013). La producción audiovisual iberoamericana y europea: la política cultural como puente para fomentar el desarrollod e la producción local en mercados abiertos. En Marcelo Martínez, José Ángel Brandarix y Montserrat Vázquez, Eds.,  Comunicación y Desarrollo, Crujía Ediciones, Buenos Aires. ISBN 978-987-601-0

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. La “Ley Sinde” una oportunidad perdida para la regulación del ocio online en España. En Actas del VIII Congreso Internacional Internet, Derecho y Política. Retos y Oportunidades del entretenimiento en Línea, (pp. 95-110). Universitat Oberta de Catalunya. ISBN: 978-84-695-4123-4. Barcelona.

Galiana, Pau; Ercilia García y Jordi López. Empresas y empresarios de ocio activo en un espacio natural protegido: tipos, encajes y desarrollo en tiempo de crisis. En OcioGune 2012: El ocio trans-formado(r). Resignificaciones y tendencias del ocio en tiempos de crisis, (pp. 135 -148).  Bilbao: Publicaciones de la Universidad Deusto. ISBN 978-84-9830-353-7.

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. Propiedad intelectual en el ocio online: pautas de gestión de derechos para tiempos de crisis. En OcioGune 2012. El ocio trans-formado(r). Resignificaciones y tendencias del ocio en tiempos de crisis. Comunicaciones, (pp. 135-148). Bilbao: Publicaciones de la Universidad Deusto. ISBN 978-84-9830-353-7.

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. Gestión del valor empresarial a través de la propiedad intelectual en el ocio y el turismo online. En   Actas del Primer Congreso de Turismo y Ocio (OCITUR), (pp. 1134-1151). ISBN: 978-84-3343-7. Mataró.

Galiana, Pau; Ercilia García y Jordi López. Ocio activo en el Parque Natural del delta del Ebro: construcción social de una tipología empresarial y su encaje con el modelo turístico. En Actas del Primer Congreso de Turismo y Ocio (OCITUR), (pp. 1141-1164). ISBN: 978-84-3343-7. Mataró.

Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.) 2011,en prensa. El canon digital a debate: Revolución tecnológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico. Barcelona: Atelier.

López-Sintas, Jordi (2011, en prensa) Acceso a las expresiones culturales e incentivos a la creación: Argumentos, evidencia e implicaciones. En Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tencológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico, Barcelona: Atelier.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina.(2011). Una teoría contextual del acceso a la música: Comportamiento del consumidor y sus argumentos. En Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tencológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico, Barcelona: Atelier.

Filimon, Nela, López-Sintas, Jordi y Zerva, Konstantina  (2011) Patrones de consumo de música digital y sus motivos explicativos. En Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tencológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico, Barcelona: Atelier.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina.(2010). The interaction between culture and social structure: interpreting the micro-social processes that take place during the process of music consumption. In Jared A. Jaworski (Ed.), Advances in Sociology Research(pp. 141-157). New York :Nova Publishers. ISBN: 978-1-61728-001-6

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Filimon, Nela.(2010).Individual and contextual factors influencing teh adoption of Internet. In Jared A. Jaworski (Ed.),Advances in Sociology Research(pp. 199-221). New York :Nova Publishers. ISBN: 978-1-61728-001-6

Filimon, N; López-Sintas, J; Padrós-Reig, C. (2010). A test of Rosen’s and Adler’s theories of superstars. Sevilla(ESP): Universidad de Sevilla. Servicio de Publicaciones. CD; ISBN: 978-84-693-0971-1

López-Sintas, Jordi; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela.(2010, in press).Recorded music consumption in Spain: Bourdieu’s theory of taste revisited (In French). AL. Champarnaud et Ph. Coulangeon (Ed.),Culture et Politique(s) (pp. In press). Rennes :Presses Universitaires de Rennes.

García Álvarez, Ercilia & López Sintas, Jordi.(2009).El consumo del arte y la cultura. ACarme de la Mota y Gemma Puigvert (Eds.)(Ed.),La investigación en humanidades(pp.233-250). Madrid :Editorial Nueva Biblioteca SL.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina.(2008).Una teoría contextual del acceso a la música: comportamientos de los consumidores y argumentos éticos. AGarcía-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi(Ed.), Actas de la conferencia Iberoamericana de investigación cualitativa (pp.216-240). Bellaterra (Barcelona) :Centre d’Estudis i de Recerca d’Humanitats.

García Álvarez, Ercilia y Jordi López-Sintas.(2008).La cinematografía ante el reto audiovisual: Políticas para mejorar la eficiencia productiva y reducir los fallos de comercialización . López, Jordi y Carlos Padrós(Ed.), Cinco ensayos de derecho y economía del cine (pp.11-42). Barcelona :Editorial Atelier, Barcelona.

López Sintas, Jordi ; Martí Orriols, Meritxell.(2007).La construcción de las relaciones sociales a través del consumo expresado en el Quijote.. AGalindo, M. (Coord.)(Ed.),Cervantes y la economía (pp.67-92). Cuenca :Servicio de Publicaciones de la Universidad Castilla-La Mancha.

Ercilia García Álvarez; Nela Filimón; Jordi López Sintas.(2006).Reliable Entertainment: Spanish Consumers’ Preferences Toward the Film’s Country of Origin. Roger  BENNET(Ed.),Proceedings of the First Joint Workshop of the Nonprofit and Arts/Heritage Marketing Special Interst Groups of the Academy of Markerting (pp.38-52). London: London Metropolitan University.

López Sintas, Jordi ; García Álvarez, María Ercilia.(2006).Patterns of audiovisual media consumption: the symbolic role of free will. A(Ed.), European Advances in Consumer Research, Vol. 7(pp.70-71). Provo, UT :Association for Consumer Research.

García Álvarez, M.E. ; López Sintas, J..(2006).Founder-successor’s transition: a model of coherent value transmission paths. A(Ed.), Handbook of Family Business (pp.237-252). London :Edward Elgar.

García Álvarez, M.E.; López Sintas, J..(2005).Coherence between values and successor socialization: Facilitating family business continuity. A(Ed.),Family Business (pp.65-81). Hyderabad :The ICFAI University Press.

García Àlvarez, M.E.; López Sintas, J..(2004).El fundador: clave en la empresa familiar. A(Ed.),La empresa familiar en España (pp.41-51). Pamplona :Editorial Deusto y el Instituto de la Empresa Familiar.

López Sintas, J. ; Ercilia García Álvarez.(2003).Four characters in the stage playing three games: the performing arts consumption in Spain. A(Ed.), Abstracts International Sociological Association and European Sociological Association Joint interim Meeting: New Direction in the Sociology of Art (14-18 April 2003, Paris, France)(pp.1-1). Paris :.

López Sintas, J.; García Alavarez, E..(2003).Four characters on stage palying three games: The performing arts consumption in Spain. A(Ed.),Proceedings 30th International Research Seminar in Marketing (11-13 January 2003, La Londe les Maures, France)(pp.1-1). La Londe les Maures.

López, J.; García. E.. (2002).El consumo de las artes escénicas y musicales: comportamiento, valores y estilos de vida de los consumidores españoles: Madrid :Iberautor Promociones Culturales, S.L..

García, E.; López, J..(2002).Contingency table: a Bridge Between CAQDAS and Quantitative Methods. ABlasius, Jörg(Ed.),Social Science Methodology in the New Millennium (Proceedings of the Fifth International Conference on Logic and Methodology, held at Cologne, Germany, October 3-6, 2000)(pp.1-19). Cologne :Leske+Budrich.

García, E.; López, J.; Saldaña, P..(2001).Breaking Founder’s Dependence Paradox: Next Generation Socialization to Promote Entrepreneurship. ACorbeta, G.; Montemerlo, D.(Ed.),The role of Family in Family Business. Research Forum Proceedings : 12th Family Business Network Annual World Conference, Rome, 2001(pp.1-1). Milan :EGEA .

García, E.; López, J..(2001).Values and Successors: A Founder’s Legacy of Different Psychosocial and Business Blends. APoutziouris, P.; Pistrui, D.(Ed.),Family Business in the New Millennium-Building Bridges Between Family and Family Business (pp.1-1). London :.

García, E.; López, J..(2000).Tradition of Entrepreneurship in Family Business: Is that the Question?. APoutziouris, P.(Ed.),Tradition or Entrepreneurship in the New Economy?[Research Forum Proceedings] 11th Family Business Network Annual World Conference(pp.1-1). London :Family Business Network.

López Sintas, J..(1998).Los recursos intangibles en la competitividad de las empresas. Un análisis desde la teoría de los recursos. ARodríguez Carrasco, J.M.; Garrido Buj, S.(Ed.),Fundamentos de la dirección estratégica (pp.305-326). Madrid :Pirámide.

García, E.; López, J..(1998).Focus Your Marketing Strategy and Learn From Your Costumers: The Experience of the Spanish Textile Leaders. A(Ed.), Proceedings of the 16th Annual International Conference of the Association of Management and the International Association of Management (pp.37-44). Virginia Beach :Association of Management/International Association of Management.

López, J.; García, E..(1997).Close to Customers: In Pursuit of New Strategies in a Dynamic Textile Market. A(Ed.),13th IMP Conference: Interaction, Relationships, and Networks in Business Markets (pp.299-423). Lyon :Lyon Graduate School of Business.

García, E.; López, J..(1997).Competitive Advantage: Where is it? The organizational answer of the Spanish Textile Leaders. A(Ed.),Proceedings of the 15th Annual International Conference of the Association of Management and International Association of Management(pp.378-381). Virginia Beach :Association of Management/ International Association of Management.

García, E.; López, J..(1997).Competitive Advantage: Where is it? the organizational answer of the Spanish Textile leaders. AHamel, W.A.(Ed.),Proceedings of the 15th Annual Conference of the AoM/IAoM (6-9 August 1997, Montreal, Quebec, Canada)(pp.1-1). Montreal.

López Sintas, J.; García Álvarez, E..(1996).Managing internal and external competencies: Organizational devices and Marketing Strategies in the Spanish Textile-Clothing Industry. A(Ed.),European Management in Face of Knowledge Driven Competition, Euroconference(pp.1-1). Porto :European Management in Face of Knowledge Driven Competition.

 

Work in Progress and Working Papers

THE MIXTURE OF MUSIC LISTENING HABITS IN EUROPE: A DOUBLE PROCESS OF SOCIAL STRATIFICATION (with Tally Katz-Gerro) (under review)

MUSEUM EXPERIENCES: STRATEGIES THAT BRIDGE THE SOCIAL AND AESTHETIC DIVIDE (with Elena Rubiales and Ercilia García)  (under revision)

THE NATURE OF LEISURE REVISITED: AN INTERPRETATION OF DIGITAL LEISURE (with Laura Rojas and Ercilia García) (under second review)

IN AND OUT OF EVERYDAY LIFE THROUGH FILM EXPERIENCE: A COMPARISON OF TWO SOCIAL SPACES AS LEISURE FRAMES (with Ercilia García and Ana Hernández) (under  second review)

AN EMOTIONAL ROLLER COASTER: A PHENOMENOLOGICAL STUDY OF THE MAGIC OF FILM (with Ercilia García and Ana Hernández)

NEW FRONTIERS IN MUSIC CONSUMPTION IN SPAIN: THE SHIFT TO ‘MUSIC ACCESS’, With Nela Filimon (UdG) And Konstantina Zerva (UdG) (under second  review)

 

Conference Presentations

López Sintas, Jordi (2015). Estructura social de los patrones  de ocio de los jóvenes: Prueba de las hipótesis de la edad social, el género social y el capital lingüístico. En las Jornadas de investigación: pasado, presente y futuro de los estudios de juventud. Centre Cultural La Nau de la Universitat de Valencia (www.uv.es/cultura/). Valencia, 1y 2 de octubre de 2015

López, J; García, E.& Gabriela, Ana (2015) An Emotional Roller Coaster: A Phenomenological Study of the Magic of Film.  Society for Phenomenology and Media 17th Annual International Conference. 17th Annual International Conference of the The Society for Phenomenology and Media. March 25-29, 2015. National University, 11255 N. Torrey Pines Road, La Jolla, California, U.S.A. 92037.

Cuenca, Macarena; Jordi Lopéz-Sintas, Ercilia García-Álvarez (2014) How and why people enjoy opera: pre-conditions, strategies, and the experience. 8th conference of the research network Sociology of the Arts, 4-6 september 2012, Cluj-Rapoca, Romania.

López, J; Sheila, S.; García, E (2014) Social construction of music markets:  copyright and technology in the digital age. 5th Vienna Music Business Research Days (1-3 octubre).

Sheila, S.; García, E; López, J;  (2014) Strategic management of intellectual property on tourism: challenges and opportunities in the digital age.. TMS ALGARVE 2014: MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE (26-29 noviembre), School of Management, Hospitality and Tourism of the University of the Algarve.

García Álvarez, Ercilia; Sánchez, Sheila y López, Jordi (2013) Intellectual Creations in the Digital age: a Strategis Capital for Tourism Firms. 5th European Conference on Intellectual Capital, 11-12 de abril de 2013, Bilbao.

Padrós Reig, Carlos (2013) .  “Teaching law to laymen. The case of the subject “Law and Culture” in Humanities studies”  Proceddings of the IV UNIVEST International Conference. Strategies Towards Collaborative Learming. Girona.

López Sintas, Rojas de Francisco, García – Álvarez (2013) El Ocio usando tecnologías digitales: Efectos y transformaciones. Foro Ociogune junio 11 y 12, Universidad de Deusto, Bilbao.

Ercilia García, Jordi López y Sheila Sánchez. La “Ley Sinde” una oportunidad perdida para la regulación del ocio online en España. VIII Congreso Internacional Internet, Derecho y Política. Retos y Oportunidades del entretenimiento en Línea. Barcelona,  9-10 de julio de 2012.  Universitat Oberta de Catalunya. ISBN: 978-84-695-4123-4. Barcelona. (pp. 95-110).

Pau Galiana, Ercilia García y Jordi López. Empresas y empresarios de ocio activo en un espacio natural protegido: tipos, encajes y desarrollo en tiempo de crisis. OcioGune 2012:  El ocio trans-formado(r). Resignificaciones y tendencias del ocio en tiempos de crisis. Comunicaciones. Bilbao, 13-15 de junio de 2012. Publicaciones de la Universidad Deusto. ISBN 978-84-9830-353-7. Bilbao. (pp. 135-148).

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. Propiedad intelectual en el ocio online: pautas de gestión de derechos para tiempos de crisis. OcioGune 2012. El ocio trans-formado(r). Resignificaciones y tendencias del ocio en tiempos de crisis. Comunicaciones. Bilbao, 13-15 de junio de 2012. Publicaciones de la Universidad Deusto. ISBN 978-84-9830-353-7. Bilbao. (pp. 135-148).

García, Ercilia; Jordi López y Alexandra Samper. La Interacción Social como Experiencia de Ocio: Analizando el juego productivo online para no quedarse “fuera de juego.” Primer Congreso de Ocio y Turismo, OCITUR, Mataró, 16-18 de mayo de 2012.

Pau Galiana, Ercilia García y Jordi López. Ocio activo en el Parque Natural del delta del Ebro: construcción social de una tipología empresarial y su encaje con el modelo turístico. Primer Congreso de Turismo y Ocio (OCITUR). ISBN: 978-84-3343-7. Mataró, 16-18 de mayo de 2012. . (pp. 1141-1164).

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. Gestión del valor empresarial a través de la propiedad intelectual en el ocio y el turismo online.  Primer Congreso de Turismo y Ocio (OCITUR). ISBN: 978-84-3343-7. Mataró, 16-18 de mayo de 2012. (pp. 1134-1151).

Filimon, N.; López Sintas, J.  “‘Generational divide, music consumption and lifestyle correlates’. En 10th International Congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing (IAPNM 2011), Porto (Portugal), 16 – 17 Junio, 2011.

Filimon, N. (2011) Cultural participation, social capital and self-rated health. III Workshop en Economía y Gestión de la Cultura / III Workshop on Cultural Economics and Management. Girona (ESP) 2011.

Fillimon, N. (2011) Cultural participation, social capital and self-rated health. XI Conference ‘European Culture’. Barcelona (ESP) 27th and the 29th of October 2011. Barcelona

López Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Samper Martínez, Alexandra. (2011). Co-production of a co-creative leisure: the social game Restaurant City on Facebook.  2011 Conference on Social Media in Hospitality and Tourism. Verona (Italia). 21-22/10/2011. (Descargar proceedings en:http://www.cpe.vt.edu/mpd.htmsocialmedia/proceedings.html)

López, J., García, E., Rojas, L. (2011) The production of meanings in Heterotopic Spaces dedicated to digital leisure. 3rd Workshop Digital Culture:Innovative Practices and Critical Theories the European Communication Research and Education Association. Barcelona, November 24 -25.

López Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Pérez Rubiales, Elena. (2011). Better alone than in bad company? The social dimension of the experience of viewing art in museums.  10th Conference of the European Sociological Association, (ESA) Social Relations in Turbulent Times. Geneva (Switzerland). 7-10/09/2011.

López Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Pérez Rubiales, Elena. (2011). The self-illusion of the Unforgettable Aesthetic Experience(Poster). European Science Foundation and Linköping University Conference, Re-visiting the Contact Zone: Museums, Theory, Practice. Linköping (Sweden). 17-21/07/2011.

9-10 de Junio de 2011:   Maria Ercilia García Álvarez, Jordi López Sintas, Alexandra Samper Martínez: Yo juego, tu juegas y todos ganamos: Descripción de la co-producción de ocio co-creativo en el juego social Restaurant City en Facebook. Comunicación presentada en IBERACUAL 2011: 2ª Conferencia Iberoamericana de Investigación Cualitativa, Granada.
(pag. 246 – 248)

9-10 de Junio de 2011:   Jordi López Sintas, Ercilia García Álvarez, Elena Pérez Rubiales:¿Mejor solo que mal acompañado? La dimensión social en la experiencia de ver arte en los museos. Comunicación presentada en IBERACUAL 2011: 2ª Conferencia Iberoamericana de Investigación Cualitativa, Granada. Publicada en las actas de la conferencia (pag. 188 – 191)

9-11 Junio de 2011 López Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Samper Martínez, Alexandra: Ocio co-creativo online: Netnografía del proceso de interacción en el juego social Restaurant City en Facebook. OcioGune 2011. Foro de Investigación, Pensamiento y Reflexión entorno al fenómeno del Ocio, Instituto de Estudios de Ocio de la Universidad de Deusto, Bilbao.

López Sintas, Jordi; García Álvarez, Ercilia; Pérez Rubiales, Elena. (2010). Self-illusion in art museums: a necessary condition for an unforgettable aesthetic experience. 16th International Conference of the ACEI (Association for Cultural Economics International). Copenhagen (Denmark). 9-12/06/2010.

9-11 Junio de 2010: García, López, Hernández. ¿Vamos al cine o nos quedamos en casa? Cuando 1+1 es mayor que 2 o el caso del consumo generacional de cine. OcioGune 2010. Foro de Investigación, Pensamiento y Reflexión entorno al fenómeno del Ocio, Instituto de Estudios de Ocio de la Universidad de Deusto, Bilbao.

9-11 Junio de 2010: García,E., López-Sintas, J., Rojas. L. (2010) El Ocio digital como ocio serio. OcioGune 2010. Foro de Investigación, Pensamiento y Reflexión en torno al fenómeno del Ocio, Instituto de Estudios de Ocio de la Universidad de Deusto, Bilbao.

Filimon, N; López-Sintas, J; Zerva, K.  (2010) Patterns and motives of digital music consumption. 2nd Workshop on Cultural Economics and Management. Valencia (ESP). 4-5/11/2010.

Filimon, N.; López-Sintas, J.  (2010) Gender differences and patterns of digital music consumption in Spain. 3rd ESA Sociology of Culture RN mid-term Conference, Universitá Bocconi. 7-9/10/2010.

Filimon, N; López-Sintas, J; Zerva, K. (2010) Patterns and motives of digital music consumption. European Association for Consumer Research Conference. Londres (Egham) (GBR)

Filimon, N.; López-Sintas, J.; Zerva, K. ACEI (2010). Patterns of digital music consumption and motives behind. Copenhagen (DMK)

Filimon, N.; López-Sintas, J. (2010) Gender differences and patterns of digital music consumption in Spain. 9th International Colloquium on Arts, Heritage, Non Profit and Social Marketing. London (GBR). 10/09/ 2010.

López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina & García-Álvarez, Ercilia  “Domination and Liberation through Social Exchanges for Music Access”, EACR European Conference of the Association for Consumer Research, Royal Holloway, University of London, 2010 (30/06-03/07).

López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina & García-Álvarez, Ercilia  (2010) “Domination and Liberation through Social Exchanges for Music Access”, ESA Consumption Research Network Interim Meeting, Tartu, Estonia, 2010 (25/08-28/08).

López-Sintas, J.; García-Álvarez, E.; Filimon, N. (2010) Social uses of Internet. Hierarchies in the digital life. 9th Conference of the European Sociological Association (ESA 2009). Lisboa (PRT). 2-5/09/2009.

López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina & García-Álvarez, Ercilia    “A Theory of Social Exchanges and Access to Recorded Music Grounded on Data”, 3rd ESA Sociology of Culture RN mid-term Conference ‘Culture and the making of worlds’, Bocconi, Italy, 2010 (07/10-09/10).

Galiana, Pau: García, Ercilia; López, Jordi (2010) Ocio, Negocio y Protección: Un difícil equilibrio en el Parque Natural del Delta del Ebro. OcioGune 2010. Foro de Investigación, Pensamiento y Reflexión en torno al fenómeno del Ocio: Ocio y valores: un horizonte de cambio, choque e innovación. Bilbao (España), 09/06/2010

García, Ercilia; López, Jordi; Rojas, Laura (2010) Ocio digital en casa: Donde los límites entre trabajo y ocio desaparecen. OcioGune 2010. Foro de Investigación, Pensamiento y Reflexión en torno al fenómeno del Ocio: Ocio y valores: un horizonte de cambio, choque e innovación. Bilbao (España), 09/06/2010.

López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina & García-Álvarez, Ercilia    “A Theory of Social Exchanges and Access to Recorded Music Grounded on Data”, 3rd ESA Sociology of Culture RN mid-term Conference ‘Culture and the making of worlds’, Bocconi, Italy, 2010 (07/10-09/10).

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Pérez-Rubiales, Elena (2009). Autoilusión de la experiencia estética inolvidable en los museos de arte. XXI Congreso Nacional de Marketing. Bilbao (ESP). 16-18 September 2009.

Filimon, Nela; López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina (2009). New frontiers in music consumption in Spain: The shift to music access. 8th International Colloquium on Arts, Heritage, Non Profit and Social Marketing(http://www.ifacca.org/events/2009/09/11/8th-international-colloquium-arts-heritage-non-pro/). Bradford (GBR). 11 September 2009.

López-Sintas, Jordi.; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela (2009) Social uses of Internet. Hierarchies in the digital life.9th Conference of the European Sociological Association (ESA). Lisboa (PRT). 2-5 September 2009.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Pérez-Rubiales, Elena. (2009). Self-illusion of the Unforgettable Aesthetic Experience in Art Museums. 9th Conference of the European Sociological Association (ESA)(http://www.esa9thconference.com/). Lisboa (PRT). 2-5 September 2009.

López-Sintas, Jordi.; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela (2009) Social uses of Internet. Hierarchies in the digital life.8th International Congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing (IAPNM). Valencia (ESP). 18-19 June 2009.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Pérez-Rubiales, Elena (2009). Autoilusión de la experiencia estética inolvidable en los museos de arte. 8th International Congress of the International Association on Public and Nonprofit Marketing (IAPNM). Valencia (ESP). 18-19 June 2009.

López-Sintas, Jordi; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela (2009). Usos sociales de Internet y el entretenimiento digital.Los Espacios de Ocio en el Siglo XXI, Luces y Sombras de una Realidad Inacabada. Bilbao (ESP). 10-12 June 2009.

Filimon, Nela; López-Sintas, Jordi; Padrós-Reig, Carlos (2008). Measuring the impact of regional cultural policy on buying recorded music: The case of the Spanish local content laws. 5th International Conference on Cultural Policy Research (ICCPR). Istanbul (TUR). 20-24 August  2008.

Filimon, Nela; López-Sintas, Jordi; Padrós-Reig, Carlos (2008) Measuring the impact of regional cultural policy on buying recorded music: The case of the Spanish local content laws. Arts, Culture and the Public Sphere. Venice (ITA). 4-8 November 2008.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Constantima. (2008). Una teoría contextual del acceso a la música: comportamiento del consumior y argumentos éticos.  IBERACUAL 2008, Conferencia Iberoamericana de Investigación Cualitativa en Ciencias Sociales, Humanas y de la Salud.: Bellaterra (Barcelona) (Spain) ,05/06/2008-06/06/2008.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Pérez Rubiales, Elena (2008) Autenticidad en el Museo: autoilusión de la experiencia estética inolvidable. Ociogune 2008. Foro de Investigación, Pensamiento y Reflexión entorno al fenómeno del Ocio. Bilbao (ESP). 11-13 June 2008.

López-Sintas, Jordi; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela (2007) Scale and periodicities of recorded music consumption: reconciling Bourdieu’s theory of taste with facts. ‘Culture, Politics and Policies’ (CPP). Colloque Culture et Politique. Lille (FRA). 15-17 March 2007.

López-Sintas, Jordi; García-Álvarez, Ercilia; Zerva, Constantina (2007) Internet And Music Consumption: A Wider Social Context. ‘Culture, Politics and Policies’ (CPP). Colloque Culture et Politique. Lille (FRA). 15-17 March 2007.

López-Sintas, Jordi; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela (2006) Omnivores also in the media. The consumption of recorded music in Spain. 14th International Conference on Cultural Economics. Viena (AUT). 6-9 July 2006.

López-Sintas, Jordi; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela (2006). Omnívoros también en los medios: El consumo de música grabada en España. Ociogune 2006. Foro de Investigación, Pensamiento y Reflexion en Torno al Fenómeno del Ocio. Bilbao (ESP). 21-23 June 2006.

García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela; López-Sintas, Jordi (2006). Reliable entertainment: Spanish consumer’s preferences toward the film’s country of origin. 1st Joint workshop of the Nonprofit and Arts/Heritage marketing Special Interest Groups of the Academy of Marketing. London (GBR). 15 March 2006.

López Sintas, Jordi; Martí Orriols, Meritxell (2006). La construcción de las relaciones sociales a través del consumo expresado en el Quijote. VIII Forum Internacional sobre las Ciencias, las Técnicas y el Arte Aplicadas al Marketing. Academia y Profesión.: Madrid (Spain), 23/11/2005-25/11/2005.

López Sintas, Jordi; García Álvarez, María Ercilia (2006). Patterns of Media Consumption: The Symbolic Role of Free Will.European Advances in Consumer Research.: Göteborg (Sweden), 16/06/2005-18/06/2005.

Jordi López-Sintas; Konstantina Zerva (2005). Exploring the Omnivorousness Trend in the Musical Taste Space. 9th. International Conference on Marketing and Development.: Thessaloniki (Greece) ,08/06/2005-11/06/2005.

López Sintas, J. adn García-Álvarez, Ercilia (2004). Four characters in the Stage playing three games: the performing arts consumption in Spain. New Direction int the Sociology of Art-International Sociological and European Sociological Association Joint interim Meeting.: Paris (France) ,14/04/2003-18/04/2003.

García Álvarez, E.; López Sintas, J. (2003). Coherence Between Values and Successor’s Socialization: Facilitating Family Business Continuity. International Council for Small Business 48th World Conference.: Belfast (United Kingdom) ,15/01/2003-18/01/2003.

López Sintas, J.; García Álvarez, E. (2003). Four characters on stage playing three games: the performing arts consumption in Spain. 30th International Research Seminar in Marketing.: La Londe les Maures (France) ,11/01/2003-13/01/2003.

García, E.; López, J. ((2001) Values and Successors: A Founder’s Legacy of Different Psychosocial and Business Blends. Annual World Family Firm Institute Conference.: London (United Kingdom) ,10/10/2001-12/10/2001.

Conference Organization

Scientific committee: IBERACUAL 2011, Conferencia Iberoamericana de Investigación Cualitativa en Ciencias Sociales, Humanas y de la Salud.: Bellaterra (Barcelona) (Spain), 04/06/2008-05/06/2011. Univ. de Granada

President of the local committee: IBERACUAL 2008, Conferencia Iberoamericana de Investigación Cualitativa en Ciencias Sociales, Humanas y de la Salud.: Bellaterra (Barcelona) (Spain), 05/06/2008-06/06/2008.

Scientific committee: IBERACUAL 2008, Conferencia Iberoamericana de Investigación Cualitativa en Ciencias Sociales, Humanas y de la Salud.: Bellaterra (Barcelona) (Spain), 05/06/2008-06/06/2008.

Invited Seminars

2009, University of Navarra, Master of Nursery, CAQDAS: Computer Assisted Qualitative Data Analysis.

2009, Universitat Jaume I de Castellón, Marketing the arts. In postgraduate programme Arts Management.

2008, University of Navarra, Master of Nursery, CAQDAS: Computer Assisted Qualitative Data Analysis.

2007, Quality in Qualitative Analysis, Instituto de Salud Carlos III, Madrid, Programme: How to teach to conduct qualitative analysis.

Organized Seminars

2011 SAIC (winter) (advanced seminar in qualitative research): Writing and Revising Qualitative Manuscripts. Academic Director.

20011 SAIC (summer) (advanced seminar in qualitative research): Strategies of Design and Analysis of Qualitative Research. Academic Director.

2010 SAIC (advanced seminar in qualitative research): Writing and Revising Qualitative Manuscripts. Academic Director.

20010 SAIC (advanced seminar in qualitative research): Strategies of Design and Analysis of Qualitative Research. Academic Director.

2009 SAIC (advanced seminar in qualitative research): Strategies of Design and Analysis of Qualitative Research. Academic Director.

2008 SAIC (advanced seminar in qualitative research): Strategies of Design and Analysis of Qualitative Research. Academic Director.

2007 SAIC (advanced seminar in qualitative research): Strategies of Design and Analysis of Qualitative Research. Academic Director.

2006 SAIC (advanced seminar in qualitative research): Strategies of Design and Analysis of Qualitative Research. Academic Director.

 

Professional Service

 

Vice-president of Espacual (Spanish Association for the Advancement of Qualitative Research), 2009-

Academic Director of SAIC (Advanced seminar of qualitative research), 2006-

ESA qualitative research network: in charge of combining qualitative and quantitative methods (with Ercilia García Álvarez), 2002-2004

Director of the Center for Studies and Research in Humanities, UAB, 2004-

Vice-coordinator of Humanities degree, Faculty of Arts and Humanitites, UAB

Secretary of Business Economics Department, UAB,  1991-1994

Referee for: American Sociological Review, Social Forces, Qualitative Sociology Research (member of the board, 2005-), FQS: Forum for Qualitative Social Research, Marketing Science, Edward Elgar, Revista Europea de Economía y Dirección de Empresas, M@nægement (member of the board from 2003 till 2005)

Referee for: ANEP (Ministerio Educación y Ciencia), European Union, Agencia Andaluza de Investigación, Fundación BBVAs.

Thesis Advisor

Cappuyns, Kristien, Humanitites Doctoral programme, Universitat Autònoma de Barcelona, (collection of articles). Cum Laude.

Zerva, Konstantina, Humanities Doctoral Programme, UAB, (collection of articles) . Cum Laude.

Pérez, Elenea, Humanities Doctoral Programme, UAB, (collection of articles).

Fernández, Ana, Humanities Doctoral Programme, UAB, (collection of articles)

Gailiana, Pau, Tourism Doctoral Program, URV of Tarragona, co-supervised with Dr. Ercilia García Álvarez. To be presented during 2010/2011 academic year.

 

Master Thesis Advisor

 

2009, Elena Pérez Rubiales, Humanities Doctoral Programme, UAB

2008 Kristien Kappunys, Humanitites Doctoral Programme, UAB.

2008, Meritxell Martí Orriols, Humanitites Doctoral Programme, UAB.

2006, Karina Acosta Moreira, Humanitites Doctoral Programme, UAB.

2006, Konstantina Zerva, Humanitites Doctoral Programme, UAB.

 

Teaching Experience

 

Courses Taught at UAB, International Doctoral Programme in Entrepreneurship aand Management

Msc (Research): Qualitaive Methods 2009-

PhD, Research Advisor

Courses Taught at UAB, Humanitites Doctoral Programme

PhD, Consumption of Culture 2003-

PhD, Production of Culture, 2004-

PhD, Research Seminar, 2005-

Courses Taught at Universitat Autònoma de Barcelona, Humanities Degree

Undergraduate, Marketing the Arts and Culture, 2002-

Courses Taught at Universitat Autònoma de Barcelona, Business Administration degree, and Economics degree

Undergraduate, Marketing models, 1997-2004

Undergraduate, Marketing Management, 1995-2004

Undergraduate, Foundation of Management, 1990-1994

Undergraduate, Business Economics, 1990-1994

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s