In books, Publications

Publications in books

López-Sintas, J., García-Álvarez, & Hernández-López, A. (2015). La moralidad de los intercambios sociales y económicos para acceder a la música: Una teoría de los procesos sociales. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 341–386). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J. (2015). Discusión y conclusiones: Una sociedad en trasnformación. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 387–401). Barcelona: OmniaScience.
García-Álvarez, E., Samper-Martinez, A., & López-Sintas, J. (2015). La experiencia cocreativa en los juegos sociales en Internet: Del compromiso a la pédida en la reconfiguración del modelo de negocio. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 253–278). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Hernández-López, A. (2015). Una montaña rusa de emociones: Un estudio fenomenológico de la experiencia mágica de ver películas cinematográficas. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 313–340). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Hernández-López, A. (2015). Dentro y fuera de la vida ordinaria gracias a la experiencia de ver películas cinematográficas: Una comparación de dos espacios como marcos interpretativos. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 279–312). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., Rojas de Francisco, L., & García-Álvarez. (2015). Ocio digital en casa: Transformación del ocio. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 219–252). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., Cuenca, M., & García-Álvarez. (2015). La construcción social del disfrute de la ópera: Condiciones, extrategias y experiencias. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 187–218). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Pérez Rubiales. (2015). La experiencia estética inolvidable: La relación entre la originalidad de las obras de arte y la cultura local. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 141–186). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., García-Álvarez, & Pérez Rubiales. (2015). La experiencia de visitar museos: Estrategias sociales para comopartir la experiencia. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 105–140). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J., Rojas de Francisco, & García-Álvarez. (2015). Revisión del concepto de ocio:  Una interpretación desde el ocio digital. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 55–104). Barcelona: OmniaScience.
López-Sintas, J. (2015). La construcción social de la experiencia de ocio cultural: Metodologías cualitativas para investigarla. In J. López-Sintas (Ed.), La construcción social de la experiencia de ocio cultural (Edición: 1, pp. 19–54). Barcelona: OmniaScience.
López Sintas, J. (2015). Access to cultural expressions and incentives to creativity: Arguments, evidence and implications. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 11-40: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López Sintas, J., García-Álvarez, & Sánchez-Bergara, S. (2015). The Social construcción of Music Markets: Copyright and Technology in the Digital Age. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 101-122: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López Sintas, J., Cebollada, À., Filimon, N., & Ghahraman, A. (2015). Music Access Patterns: A Social Interpretation  Based on Consumption Volume and Linkage Needs. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 161-208: OmniaScience. Retrieved from
http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López Sintas, J. (2015). Law and economics of culture markets. Perspectives on incentives, selection, production and marketing. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 209-230: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
García-Álvarez, López Sintas, J., & Zerva, S. (2015). A Contextual Theory of Accessing Music: Consumer behavior and Ethical Arguments. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 123-160: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
López-Gonzalez, J. (2015). From the adulated author to the powerful modern publisher. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 41-58: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305
Padrós-Reig, C. (2015). The current Spanish intellectualproperty regime: The missing government syndrome=?. In J. López-Sintas (Ed.), The social construction of culture markets: Between incentives to creation and access to culture (Vol. 0). 59-100: OmniaScience. Retrieved from http://www.omniascience.com/monographs/index.php/monograficos/article/view/305

López-Sintas, J., Rojas de Francisco, L., & García-Álvarez, E. (2014). El ocio usando tecnologías digitales: Impacto y transformaciones. In Cristina Ortega Nuere & F. Bayón (Eds.), El-papel-del-ocio-en-la-construcción-social-del-joven (pp. 123–138). Bilbao: Publicaciones de la Universidad de Deusto.

López, Jordi; Cebollada, Àngel & García, Ercilia (2013). Cultura i oci: Les activitats de lleure de les persones joves. En Serracant, P. (coord). 2013. Enquesta a la joventut de Catalunya 2012. Volum 2. Les diferents vivències de la joventut, pp. 53-82.

Katz-Gerro, Tally & López Sintas, Jordi (2013). The breadth of Europeans’ musical tastes: Disentangling individual and country effects. En Jared A. Jawarski (ed.) Advances in Sociology Research. vol. 14, 97-122. Nova Publishers. Open access:  https://www.novapublishers.com/catalog/product_info.php?products_id=47135.

Filimon N. (2013)  Reading habits in Spain and the role of environmental cultural resources.En Oscar Alfranca Burriel, Ed.) Economics of culture: New aspects and new trends.New York (USA): Nova Science Publishers, Inc.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi;Sanchez-Bergara,Sheila (2013), Nessun paradiso per la pirateria digitale.Pressione internazionale, conflitto di interesse e nuovo quadro normativo in Spagna. En en Braga, R y Caruso, G. (eds) Piracy Effect. Norme, pratiche e casi di studio”,(http://www.cinergie.it/?p=2690)

Ferran-Ferrer, N., Muriel Garreta Domingo, Josep Prieto-Blazquez(2013). Mobile learning in higher education: the case of a pure online university. In Mohamed Ally and Avgoustos Tsinakos(eds.) Mobile Learning Development for flexible learning, Commonwealth of Learning and Athabasca University, ISBN 978-1-894975-64-3.

López-Sintas, J.; García Álvarez, Ercilia; Rojas de Francisco, Laura Isabel (2013). La producción audiovisual iberoamericana y europea: la política cultural como puente para fomentar el desarrollod e la producción local en mercados abiertos. En Marcelo Martínez, José Ángel Brandarix y Montserrat Vázquez, Eds.,  Comunicación y Desarrollo, Crujía Ediciones, Buenos Aires. ISBN 978-987-601-0

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. La “Ley Sinde” una oportunidad perdida para la regulación del ocio online en España. En Actas del VIII Congreso Internacional Internet, Derecho y Política. Retos y Oportunidades del entretenimiento en Línea, (pp. 95-110). Universitat Oberta de Catalunya. ISBN: 978-84-695-4123-4. Barcelona.

García Álvarez, Ercilia (2012) Aproximación a la Danza desde una perspectiva cualitativa: Enfoques teóricos, metodológicos y nuevas tendencias. en La investigación en danza en España. En XXX y XXX editores, XXXXX. , pp 173-182. Ediciones Mahali, Valencia. ISBN 978-84-940697-0-3

Galiana, Pau; Ercilia García y Jordi López. Empresas y empresarios de ocio activo en un espacio natural protegido: tipos, encajes y desarrollo en tiempo de crisis. En OcioGune 2012: El ocio trans-formado(r). Resignificaciones y tendencias del ocio en tiempos de crisis, (pp. 135 -148).  Bilbao: Publicaciones de la Universidad Deusto. ISBN 978-84-9830-353-7.

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. Propiedad intelectual en el ocio online: pautas de gestión de derechos para tiempos de crisis. En OcioGune 2012. El ocio trans-formado(r). Resignificaciones y tendencias del ocio en tiempos de crisis. Comunicaciones, (pp. 135-148). Bilbao: Publicaciones de la Universidad Deusto. ISBN 978-84-9830-353-7.

García, Ercilia; Jordi López y Sheila Sánchez. Gestión del valor empresarial a través de la propiedad intelectual en el ocio y el turismo online. En   Actas del Primer Congreso de Turismo y Ocio (OCITUR), (pp. 1134-1151). ISBN: 978-84-3343-7. Mataró.

Galiana, Pau; Ercilia García y Jordi López. Ocio activo en el Parque Natural del delta del Ebro: construcción social de una tipología empresarial y su encaje con el modelo turístico. En Actas del Primer Congreso de Turismo y Ocio (OCITUR), (pp. 1141-1164). ISBN: 978-84-3343-7. Mataró.

Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.) 2011,en prensa. El canon digital a debate: Revolución tecnológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico. Barcelona: Atelier.

López-Sintas, Jordi (2011, en prensa) Acceso a las expresiones culturales e incentivos a la creación: Argumentos, evidencia e implicaciones. En Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tencológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico, Barcelona: Atelier.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina.(2011). Una teoría contextual del acceso a la música: Comportamiento del consumidor y sus argumentos. En Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tencológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico, Barcelona: Atelier.

Padrós Reig, Carlos (2011), Debilidades y retos del régimen jurídico vigente de protección de la copia privada. En Carlos Padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tecnológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico, Barcelona: Atelier.

Padrós Reig, Carlos (2011) Los monopolios de gestión de derechos colectivos de propiedad intelectual ante las autoridades españolas de defensa de la competencia. En Carlos Padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tencológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico. Barcelona: Atelier.

Filimon, Nela, López-Sintas, Jordi y Zerva, Konstantina  (2011) Patrones de consumo de música digital y sus motivos explicativos. En Carlos padros Reig y Jordi López Sintas (Dirs.), El canon digital a debate: Revolución tecnológica y consumo cultural en un nuevo marco jurídico-económico, Barcelona: Atelier.

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina.(2010). The interaction between culture and social structure: interpreting the micro-social processes that take place during the process of music consumption. In Jared A. Jaworski (Ed.), Advances in Sociology Research(pp. 141-157). New York :Nova Publishers. ISBN: 978-1-61728-001-6

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Filimon, Nela.(2010).Individual and contextual factors influencing teh adoption of Internet. In Jared A. Jaworski (Ed.),Advances in Sociology Research(pp. 199-221). New York :Nova Publishers. ISBN: 978-1-61728-001-6

Filimon, N; López-Sintas, J; Padrós-Reig, C. (2010). A test of Rosen’s and Adler’s theories of superstars. Sevilla(ESP): Universidad de Sevilla. Servicio de Publicaciones. I Workshop en Economía y Gestión de la Cultura / 1ST Workshop on Cultural Economics and Management(Coordinador: Maria Luisa Palma Martos, Univ. de Se. Sevilla (ESP): Universidad de Sevilla. Servicio de Publicaciones, 2010. CD; ISBN: 978-84-693-0971-1

López Sintas, J.; García Álvarez, M.E.; Filimon Costin, N. (2010). Usos sociales de internet y el entretenimiento digital. En: Lazcano Quintana, I.; Doistua Nebreda, J. (eds.). Espacio y experiencia de ocio: consolidación, transformación y virtualidad. Serie Documentos de Estudios de Ocio, 38, 137-154.  Bilbao (ESP): Publicaciones de la Universidad de Deusto, Bilbao. ISBN: 978-84-9830-247-9

GARCÍA-ÁLVAREZ, E., HERNÁNDEZ-LÓPEZ A., LÓPEZ-SINTAS, J. (2010). ¿Vamos al cine o nos quedamos en casa? Cuando 1+1 es mayor que 2 o el caso del consumo generacional de cine. En Lázaro Y. Y Makua A. (Eds). OcioGune 2010. Ocio y Valores: Un horizonte de cambio, choque e innovación, pp.179-188. Bilbao: Universidad de Deusto.  ISBN: 978-84-9830-262-2.

López-Sintas, Jordi; García-Álvarez, Ercilia; Filimon, Nela.(2010).Recorded music consumption in Spain: Borudieu’s theory of taste revisited. AL. Champarnaud et Ph. Coulangeon (Ed.),Culture et Politique(s)(pp.1-1). Rennes :Presses Universitaires de Rennes.

García Álvarez, Ercilia & López Sintas, Jordi.(2009).El consumo del arte y la cultura. ACarme d ela Mota y Gemma Puigvert (Eds.)(Ed.),La investigación en humanidades(pp.233-250). Madrid :Editoiral Nueva Biblioteca SL.

López-Sintas,J; García-Álvarez, E.; Filimon, N. Social uses of Internet: Hierarchies in the digital life, IAPNM09. New approaches in Public and Nonprofit marketing. Research & Practice (Book of Abstracts & CD). Valencia (ESP): Universitat de Valencia. Departament d’Economia, 2009

García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi; Zerva, Konstantina.(2008).Una teoría contextual del acceso a la música: comportamientos de los consumidores y argumentos éticos. En García-Álvarez, Ercilia; López-Sintas, Jordi(Ed.), Actas de la conferencia Iberoamericana de investigación cualitativa(pp.216-240). Bellaterra (Barcelona) :Centre d’Estudis i de Recerca d’Humanitats.

García Álvarez, Ercilia y Jordi López-Sintas.(2008).La cinematografía ante el reto audiovisual: Políticas para mejorar la eficiencia productiva y reducir los fallos de comercialización . En López, Jordi y Carlos Padrós(Ed.),Cinco ensayos de derecho y economía del cine(pp.11-42). Barcelona :Editorial Atelier, Barcelona.

López Sintas, Jordi ; Martí Orriols, Meritxell.(2007).La construcción de las relaciones sociales a través del consumo expresado en el Quijote.. Galindo, M. (Coord.)(Ed.),Cervantes y la economía(pp.67-92). Cuenca :Servicio de Publicaciones de la Universidad Castilla-La Mancha.

Ercilia García Álvarez; Nela Filimón; Jordi López Sintas.(2006).Reliable Entertainment: Spanish Consumers’ Preferences Toward the Film’s Country of Origin. ARoger BENNET(Ed.),Proceedings of the First Joint Workshop of the Nonprofit and Arts/Heritage Marketing Special Interst Groups of the Academy of Markerting(pp.38-52). London :London Metropolitan University.

López Sintas, Jordi ; García Álvarez, María Ercilia.(2006).Patterns of audiovisual media consumption: the symbolic role of free will. A(Ed.),European Advances in Consumer Research, Vol. 7(pp.70-71). Provo, UT :Association for Consumer Research.

García Álvarez, M.E. ; López Sintas, J..(2006).Founder-successor’s transition: a model of coherent value transmission paths. A (Ed.),Handbook of Family Business(pp.237-252). London :Edward Elgar.

García Álvarez, M.E.; López Sintas, J..(2005).Coherence between values and successor socialization: Facilitating family business continuity. A(Ed.),Family Business(pp.65-81). Hyderabad :The ICFAI University Press.

García Àlvarez, M.E.; López Sintas, J..(2004).El fundador: clave en la empresa familiar. A(Ed.),La empresa familiar en España(pp.41-51). Pamplona :Editorial Deusto y el Instituto de la Empresa Familiar.

López Sintas, J. ; Ercilia García Álvarez.(2003).Four characters in the stage playing three games: the performing arts consumption in Spain. A(Ed.),Abstracts International Sociological Association and European Sociological Association Joint interim Meeting: New Direction in the Sociology of Art (14-18 April 2003, Paris, France)(pp.1-1). Paris: ESA

López Sintas, J.; García Alavarez, E..(2003).Four characters on stage palying three games: The performing arts consumption in Spain. A(Ed.),Proceedings 30th International Research Seminar in Marketing (11-13 January 2003, La Londe les Maures, France)(pp.1-1). La Londe les Maures :.

García, E.; López, J..(2002).Contingency table: a Bridge Between CAQDAS and Quantitative Methods. Blasius, Jörg(Ed.),Social Science Methodology in the New Millennium (Proceedings of the Fifth International Conference on Logic and Methodology, held at Cologne, Germany, October 3-6, 2000)(pp.1-19). Cologne :Leske+Budrich.

García, E.; López, J.; Saldaña, P..(2001).Breaking Founder’s Dependence Paradox: Next Generation Socialization to Promote Entrepreneurship. ACorbeta, G.; Montemerlo, D.(Ed.),The role of Family in Family Business. Research Forum Proceedings : 12th Family Business Network Annual World Conference, Rome, 2001(pp.1-1). Milan :EGEA .

García, E.; López, J..(2001).Values and Successors: A Founder’s Legacy of Different Psychosocial and Business Blends. A. Poutziouris, P.; Pistrui, D.(Ed.),Family Business in the New Millennium-Building Bridges Between Family and Family Business(pp.1-1). London : FFI

García, E.; López, J..(2000).Tradition of Entrepreneurship in Family Business: Is that the Question?. APoutziouris, P.(Ed.),Tradition or Entrepreneurship in the New Economy? [Research Forum Proceedings] 11th Family Business Network Annual World Conference(pp.1-1). London :Family Business Network.

López Sintas, J..(1998).Los recursos intangibles en la competitividad de las empresas. Un análisis desde la teoría de los recursos. ARodríguez Carrasco, J.M.; Garrido Buj, S.(Ed.),Fundamentos de la dirección estratégica(pp.305-326). Madrid :Pirámide.

García, E.; López, J..(1998).Focus Your Marketing Strategy and Learn From Your Costumers: The Experience of the Spanish Textile Leaders. A(Ed.),Proceedings of the 16th Annual International Conference of the Association of Management and the International Association of Management(pp.37-44). Virginia Beach :Association of Management/International Association of Management.

López, J.; García, E..(1997).Close to Customers: In Pursuit of New Strategies in a Dynamic Textile Market. A(Ed.),13th IMP Conference: Interaction, Relationships, and Networks in Business Markets(pp.299-423). Lyon :Lyon Graduate School of Business.

García, E.; López, J..(1997).Competitive Advantage: Where is it? The organizational answer of the Spanish Textile Leaders. A(Ed.),Proceedings of the 15th Annual International Conference of the Association of Management and International Association of Management(pp.378-381). Virginia Beach :Association of Management/ International Association of Management.

García, E.; López, J..(1997).Competitive Advantage: Where is it? the organizational answer of the Spanish Textile leaders. AHamel, W.A.(Ed.),Proceedings of the 15th Annual Conference of the AoM/IAoM (6-9 August 1997, Montreal, Quebec, Canada)(pp.1-1). Montreal.

López Sintas, J.; García Alvárez, E..(1996).Managing internal and external competencies: Organizational devices and Marketing Strategies in the Spanish Textile-Clothing Industry. A(Ed.),European Management in Face of Knowledge Driven Competition, Euroconference(pp.1-1). Porto :European Management in Face of Knowledge Driven Competition.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s